onsdag den 23. november 2011

Stilhed før stormen


Sen aften. Næsten lige inden sengetid. Roen har indfundet sig nogenlunde igen. Der har været uro. Jeg har været urolig. Jeg har været ude for rystelser. Forstyrrelser. Frivilligt og udviklende, men også uroligt. Jeg begynder at finde fodfæstet igen. Det er godt. Det føles godt. Som det skal. Efter uro kommer ro. Efter roen kommer uroen.

Ro før uro som stilhed før stormen. Efterårsstormen, der venter lige om hjørnet. De har varslet det for de kommende dage. Men jeg er hærdet. Jeg kender modvinden, jeg kender stormen og jeg har lært at stå fast. At stå på mine ben, når vinden suser omkring mig og tager fat i mit hår, og ihærdigt trækker i mig, som når en hest trækkes afsted.

Nu er jeg jo bare ikke en hest, så ingen skal trække afsted med mig med min gode vilje. Til gengæld er der nogle, der kommer til at trækkes med mig, men jeg antager, at det er med deres gode vilje. Fordi de selv har valgt det, som jeg selv har valgt dem, jeg gerne vil trækkes med. For de er der. Der er dem, jeg gerne vil trækkes med. Dem jeg holder af, dem, der holder af mig, dem der inspirerer og udfordrer mig, dem, der vil ha' noget af mig, dem, der vil mig noget og dem der nogle gange ryster mig. Jeg vil gerne trækkes med dem. Fordi de giver mit liv værdi og mening. Simply that!

Simply that, som er de tanker, der lige nu hjælper roen til rette, så den kan åbne dørene for den tiltrængte søvn, der banker på for at komme til - uanset den uro og larm, der kommer fra gaden og vist nok har tænkt sig at fortsætte et godt stykke tid endnu. Uro derude, men ro inde.

Go' nat Danmark!

4 kommentarer:

  1. Sådan !
    At stå fast på sine fødder med roen i hjertet:-)

    SvarSlet
  2. Ja Miri, så ka' den komme an stormen, ka' den ;-)

    SvarSlet
  3. Og nu banker stormen for alvor på - i hvert fad her i Nordsjælland. God søndag til dig, Charlotte!

    SvarSlet
  4. Ja mon ikke, Gitte. Ikke et vejr at gå ud i, men at blive inde ved adventsstagens lys at hygge sig i :-) go 'søndag aften!

    SvarSlet