torsdag den 14. juli 2011

Gul som sol m.m.



Der arbejdes. Der arbejdes ihærdigt inden det bliver tid. For det gør det lige om lidt. Lige om lidt er det ferietid. Så fra tidlig morgen til sen aften. Forberedelser til efterårets aktiviteter er på dagsordenen og det tager form. En form for rodet form. Endnu. Lige om lidt tages der afstand til det hele. I tre uger bliver arbejdet holdt ud i strakt arm. Det bliver godt. Jeg glæder mig. Jeg skal lave noget helt andet. Vi skal lave noget helt andet. For herren i huset og jeg holder ferie sammen i tre uger. Fra i morgen.
Ferie er sol og sommer...hm...Det har været køligt idag. Det våde vejr bringer kølighed med sig - også inde i huset, hvor jeg sidder og arbejder. Der tændes op i brændeovnen, som gi'r både varme og lys fra sig. Orange som en solnedgang. Den går ikke ned idag. I hvert fald ikke synligt ned - solen. Har sat mig ved ilden og mærker varmen, der rammer mig og pakker mig ind som kun solens stråler ellers kan gøre det. En solgul sol, som la'r vente på sig - vist nok et døgns tid endnu. Tænker på gult. Gul som sol. Gul som solen - i skærret af flammende orange.

4 kommentarer:

  1. Det lyder skønt med jeres tre ugers ferie! Men sikke et vejr vi har haft i dag - her har regnen silet ned hele dagen. Jeg håber, vejret bedre sig, så I får den ægte sol at se :-)

    SvarSlet
  2. Så dukkede der en "burde" op - midt i ferien? For jeg burde også gøre noget efterårets aktiviteter. Der ser spændende ud, det der dukker op på den anden blog. God vind med det!! Og dejlige billeder til fantasien *S*

    SvarSlet
  3. Dejligt at få lidt styr på efterårets gøremål og aktiviteter og så holde ferie. Jeg har faktisk også "fri" i næste uge, altså officielt ferie, men vejret ser jo ikke ud til at blive så fantastisk, som jeg havde drømt om. Sol ja. Gult.

    Håber I får en dejlig ferie med gode stunder.

    Og så glæder jeg mig da til at ses igen, løbeture og så det dér projekt! ;) Jeg tror på det og håber, at det kan blive en del af efterårsprogramet for os begge. Det har nemlig potentiale! :D

    Knus.

    SvarSlet
  4. Kære Gitte...dejligt med sol idag, men det bliver vist kun kortvarigt, så vi vælger at køre et sted hen, hvor solen er lidt ´mere stabil. Tror det ender med Provence :-)

    Kære Rina...Burde skal have et let kys på kinden og sendes bort igen. Kender kun Burde alt for godt, men synes det virker ;-)

    Kære Lene. Vi skal igang med projekter efter ferien. Fælles. Og vi skal løbe. Det skal vi. Blier dejligt at se dig igen, og spændende, hvad vi finder ud af.

    Dejlig weekend til jer alle :-)

    SvarSlet