tirsdag den 5. juli 2011

Hva' véd jeg???


Jeg kan li' at læse. Jeg elsker at læse, og lydbøger er et godt supplement, fordi jeg så samtidig kan gøre andre ting, som jeg også holder af som f.eks. at strikke. Det er simpelthen genialt. En god lydnbog og mit strikketøj, så kører det :-)

Jeg faldt lige over dette, hvor man kan downloade tre gratis lydbøger. Dem nupper jeg. D.v.s. undtagen Undtagelsen, for den har jeg læst.

Og så kan jeg ellers godt indtage min terasse, for nu er solen kommet til øen. Det har set lidt tvivlsomt ud hele formiddagen, . Som om vejret ikke rigtigt har kunnet beslutte sig til om det ville forsøde med sol og varme eller igen lukke op for hanen og strække sine regnfulde arme helt ned, hvor kloaker, stræder og bygninger svømmer over. Her træder solen i karakter :-)

Det håber jeg også den gør der, hvor du er. Jeg ønsker det især for de københavnere, der var ved at drukne i vandmasserne i weekenden. At de må få noget sol og varme så de kan få tørret op i kældre og på de etager, der er blevetg revet med af vandmasserne. Jeg håber, at værdierne fra gemmerne reddes, og at dem der ikke gør - om ikke andet - får en værdifuld plads i hjertet - hvis de er berettiget dertil. For skidt og kanel er der nok imellem, når først hvert et stykke kommer under lup. Og næppe alt er lige værd at samle på. Sådan ville det i hvert fald være, hvis jeg gik i gemmerne i min kælder. Men for det, der er det værd, håber jeg, at hver enkelt og én af dem, som er blevet oversvømmet, får skabt sig et skatkammer i hjertet, hvor der er læ for fremtidige lunefuldheder fra naturens hånd. Intet er dog sikkert, for hjeret kan også oversvømme eller lide skibbrud i stormvejr. Men sådan er det måske bare. Der er bare ingenting der er sikkert. Men så véd man da det. Jeg véd nu heller ikke lige med solen ;-)

3 kommentarer:

  1. De der downloads og lydbøger, har endnu ikke fanget mig..Kan sagtens se det super geniale i at hænderne er fri til andet - og benene og øjnene.
    Måske er det fordi jeg ikke har en iPod :-)

    SvarSlet
  2. Tak for tippet! Jeg ved ikke rigtig om jeg er til lydbøger... men det skal prøves. Undtagelsen har jeg ikke læst endnu. Kære Chalotte, jeg håber du nyder din oase ;o)

    SvarSlet
  3. He he Miri....det ku' tænkes, at der er en sammenhang ;-)

    Tak Rina...jeg nyder det. Herligt sommervejr, og arbejdet kan tages med udendørs :-)

    SvarSlet