søndag den 12. juni 2011

Hjem til Århus






Jeg har været på søndagstur i min gamle hjemby idag. Argh...hvor jeg savner dig. Det mærker jeg rigtigt, når jeg nu er. Leger med tanken om at vende tilbage. Ikke bare tilbage på visit men så'n rigtig tilbage. Det har udsigter. Lange, og måske skal det slet ikke være. Hvem véd. Det er ikke nu. Nu GLÆDES jeg bare over at være her igen og mærke, mindes, hvor fortid og nutid blander sig i en en skøn symfoni med junisol, kunst, kultur og badeanstalt med vand der stadig er for kold til mig. Skulle du lægge din vej forbi Århus, så kig indenfor, kør ikke udenom. Kør ned til vandet, gå en tur med vandet på din ene side og Marselisskovene på den anden, og lad dig overraske af sjove og overraskende oplevelser midt i naturen. Sculpture of the Sea løber af stablen for anden gang, og den er et visit værd. Jeg oplevede det i dag sammen med min familie og mine gamle byfæller. Meget dejlig dag at the Sea.

4 kommentarer:

  1. Jeg kan sagtens forstå at du længes tilbage til Århus Charlotte, de gange jeg hat været der, har jeg også været helt solgt, så måske en gang, selvom du mener det har lange udsigter, måske skulle du give det en masse opmærksomhed.
    I kærlige tanker, god Pinse.

    SvarSlet
  2. Der er dejligt i Århus! Og jeg tror altid, at vi mennesker vil længes hjem. Nogle gange følger vi vores længsel og andre gange ... Jeg tænker altid på de gode ord "home is where the heart is" og mit hjerte er i mig. Altså bor jeg lige dér, hvor jeg er. Men derfor kan man jo godt længes. Længsel kan også være en drivkraft! :)

    Dejlige billeder og nydelige dage. Vi ses! :)

    SvarSlet
  3. Tak Miri :-)

    Michael...du véd, der er det der med valg :-) Hvis jeg vælger Århus til, betyder det at jeg må vælge noget andet fra - og så vil jeg jo bare savne det...:-) Jeg tror bare det er ok at leve med at det at savne og at det er et vilkår. Et eksistentielt vilkår - og det er faktisk helt ok, som det er. Men helt sikkert Michael, kommer jeg nærmere det at flytte tilbage, så vil jeg gi' det al mulig positiv opærksomhed. For det tror jeg også er det, der skal til, når vi vil forandre noget i vores liv. Tak for din kommentar, som får mig til at reflektere :-)

    Og ligeledes dig, Lene. Tak for dine kloge ord. Hjemme er hvor mit hjerte er. Og hvis bare, jeg er centereret i det, bliver jeg aldrig hjemløs. Men jeg kan stadigvæk længes - jordisk som jeg er, og ganske enig: Længsel er en fantastisk drivkraft.

    SvarSlet