torsdag den 14. april 2011

Et ben foran det andet


En sky der ikke vil lette. Det er torsdag morgen, og selvom der er sol på himlen derude, så hænger der en sky herinde. Indover mig. Tung som bly, en dyne af bly som hænger over mit hoved, mens jeg kæmper en kamp med kroppen for at få den til at rejse sig fra min seng, hvilket er næsten umuligt. Undslipper dog skyen, og kommer på benene, får mig noget morgenmad og kigger ud på solen, mens skyen er fulgt efter mig, og ikke vil slippe. Jeg har lyst til at krybe, krybe henover gulvet, finde min varme dyne, som nok er kølet ned, men stadig blød og rar. Finde den igen og krybe ind under den, forsvinde fra dagen, forsvinde fra skyen. Bare forsvinde. Ikke se, ikke høre, ikke mærke - En torsdag morgen i mol. Jeg kender godt den melodi, jo alt for godt. Det er sådan en dag, jeg skal være ekstra god ved mig selv. Det er sådan en dag, jeg skal finde de gode historier frem, de gode historier frem om mig. For det skyen kan, det er at fortælle de dårlige historier om mig. Så det er i dag, jeg skal gøre mig umage for at finde modgiften, virkelig umage, for at finde det frem, der kan fortrænge de blå og grå toner i dagens morgenkoncert og gøre dagen lys og farverig, selvom den kom dårligt fra start. Et ben foran det andet. Det kan jeg godt. Det er ikke svært. Så skal det nok gå - trods alt...

7 kommentarer:

  1. Nogle gange kan det hjælpe at række ud - ud til andre og forbinde sig, med en god ven, med universet, og dermed (forhåbentlig *S*) med sig selv.
    Sådanne nogle dage er tunge... lad dem ikke tynge dig ned længere end nødvendigt. Tanker ;o)

    SvarSlet
  2. Jeg håber at skyen er forsvundet her ud på eftermiddagen, hvor solen er fremme. Måske kan en stol i haven, en lækrog, en god bog og en kop kaffe hjælpe lidt? Sådanne dag er der bare. Jeg har lært at acceptere dem. At tænke at sådan har jeg det i dag, det går over, men jeg kan godt være i det.

    Og måske en løbetur? Knus.

    SvarSlet
  3. Tak Rina...jeg har rakt ud - ud i min have og rakt ind til noget nærende kontakt i mig selv, så himlen er ved at være skyfri - også her nu :-)Knus

    Og Lene, en løbetur gør underværker - jeg gjorde det sgu. Jeg har virkelig forsøgt bare at være i det, som det er/har været idag, og det er forandrende. Så der forandring her hen under aftentid. Tak, Lene! Knus

    SvarSlet
  4. Dejligt at du vil finde tanker der er lidt bedre end dem der er lige nu Charlotte, rette fokus på noget der bringer lidt mere glæde end der hvor du er lige nu, et skridt af gangen gør underværker, og for store skridt virker ikke alligevel.
    I kærlige tanker, god Torsdag aften.

    SvarSlet
  5. Tak Michael...ja, jeg har virkelig taget de små skridt i dag, og er et godt sted nu :-) Dejligt, du er med her også. Fortsat godt aften til dig!

    SvarSlet
  6. Det er meget smukt formuleret - og vi kender vist alle til det, du beskriver.
    Dagen efter kan 'solen' skinne, og det håber jeg, den gør i dag.

    SvarSlet
  7. Velkommen her Madame...og tak for din kommentar
    :-)...Solen skinner i dag :-)

    SvarSlet