mandag den 11. april 2011

Så hatten passer

Har rystet støvet af min sommerhat i weekenden, hvor den er blevet flittigt brugt. Den sidder på mit hoved lige nu, og skygger for de sene eftermiddagsstråler, inden den bliver lagt på plads til forhåbentlig snarlig brug igen.

Inden denne sene eftermiddagsstund i solen: timer på café, et nyt møde, idéer og tanker, der udveksles. "Jeg sætter min hat, som jeg vil" - der kommer et tidspunkt i enhver kvindes liv, hvor hun må sætte hatten, så den passer - lige til hende. Det tidspunkt er kommet. -Og vist ikke bare for mig.

Hatteprøvning var en hyggelig beskæftigelse, når jeg og min veninde i vore yngre år skulle forbi Magasins eller Sallings hatteafdeling i Århus for at prøve hatte i alskens afskygninger. Her kunne vi lege med tanken om at være en anden, end den vi var. Gøre os finere, end vi var eller mere lurvede. Væsens forskellig er hatteprøvning idag. Nu prøver jeg nemlig ikke at forestille mig at være en anden end den, jeg er. Jeg prøver "bare" at være mig, at finde den hat, der er min og kun passer til mig - men det er altså også en sjov leg.

Hattelege, tror jeg man kan lege hele livet, og det ér altså sjovere at have nogle at lege med. Tak for leg idag, Lene :-)

2 kommentarer:

  1. Selv tak! :)

    Lad os kigge på og tale om "hatte" efter påske. For det er faktisk ret sjovt at lege ... med tanker, ideer og så ende med at gøre det. Tage hatten på hovedet! ;)

    SvarSlet
  2. Det er det, vi gør - efter påske. Action må der til :-)

    SvarSlet