onsdag den 13. april 2011

Gul som forsythia



Jeg vil tage lidt solkinsfarve ind i min stue fra den forsythia, FORSYTHIA....er det ikke et skønt ord...jeg synes det. Dejligt at sige, smukt når det står skrevet...men den forsythia, der står i min have. Den står der og skriger med sine gule farve midt i alt det gråmelerede derude. Ja, for idag er også en grå dag. Sådan en dag, hvor jeg må finde gummistøvlerne frem og så bare trave derudaf og lade regnen piske i mit ansigt. Jeg kan faktisk godt lide det, når bare jeg er klædt på til det.

Den tur i regnen bliver dog vist en tur i fantasien lige idag, for jeg har andre ting, jeg skal idag. Men hvis jeg nu alligevel gik med min fantasi, ud i regnen med gummistøvler og regntøj på, ville jeg blive overrasket over, at fuglene ikke er vendt om og draget sydover igen. De synger jo, så det er en lyst, trodser vejr og vind, og lyder ikke engang som om de bliver forkølede, selvom de for længst må være gennemblødte. En lille busk, en gren finder de, hvor de kan sidde og skutte sig, vente på at solen kommer tilbage.

Sådan sidder jeg også og skutter mig i min sofa - nu har jeg "ordnet" for idag, og har fortjent en rygende varm kop the, meditativ vegeteren inden jeg skal fornøje mig i mit køkken. Véd ikke præcist med hvad, men har alligevel en idé om, at vi skal spise noget middelhavsmad. Det vi ikke kan indtage i det ydre, tænker jeg vi må tanke op med i det indre. Så en spansk tortilla lavet på øko-æg med blommer så gule som forsythia, med kartofler, en vitaminrig salat, og de første purløg fra haven. Jeg tror, det ender med at cellerne kommer til at smile som små smileyer, der suser rundt i systemet tilfredse og mætte - selv på endnu sådan en gråvejrsdag i april :-))

2 kommentarer:

  1. Det lyder godt altsammen! Det gælder jo egentlig bare om at finde det rigtige tøj frem og nyde vejret på trods af (selvom det sgu var lidt træls i dag) :))

    Og så gode vitaminer i aftensmaden. Så kan man lidt igen! Hyg dig :)

    SvarSlet
  2. Jeg ser forsythia'en og dufter regnvejrskulden helt her ind... ;o)

    SvarSlet